söndag 9 maj 2021

Pohjola (Solmio) 1900-talet

JENNY POHJOLA (SOLMIO)
1900-talet






JESUS, LYSSNA NU TILL BÖNEN



1. Jesus, lyssna nu till bönen
som en syndare nu ber!
Hör de svaga bönesuckar
som ett plågat hjärta ger!
Vid din fot jag böjer ner mej,
ser dej fäst på korsets stam.
Där vid nådens tron jag ber dej:
fräls mej, du Guds rena Lamm!

2. Närmare till dej som offrats,
närmare till korset ditt,
till din ljuva närhet längtar
nu allt mera hjärtat mitt.
Ge mej mera kraft i anden,
för min lampa tynar bort.
Mörk är natten, räck mej handen,
kom med morgon inom kort!

3. Syskon, skynda fram till korset
när av synd du sårad är!
Bördan vill han gärna bära,
Herren Jesus Kristus kär.
Ändå all min brist mej plågar
mer och mer för varje dag.
När tar du mej hem, jag frågar,
får en krona också jag?

4. Jag berättar allt för Jesus,
de behov mitt hjärta har.
Han kan ge åt sorgsna hjärtan
vila, tröst så underbar.
Där vid korset dagen randas,
solen ska gå upp för mej.
Jesus, fritt ska jag få andas
och för evigt lova dej.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar